20 February 2015

يالهوي ع الجمال يا يحيي


انهاردة روحت  ليحيي و قعدت مع طنط منال و عمو طارق  و عمالنا سوربريز بارتي لطنط عشان عيد ميلادها ,,انهاردة شوفت البنت اللي يحيي حبها يالاااهوااي ع جمالها و ضحكتها ,,انهاردة استمتعت بالطريق الطويل اللي غرقان ميه م المطرة وانا سايقة ومعايا صحابي القدام و فضلت اضحك الطريق رايح جاي عشان مبسوطة وعندي قابلية للضحك ,,انهاردة عرفت ان صحاب يحيي بتوع الجامعه عرفنا كويس و انه كان ديما بيحكيلهم عننا ,ومش قادرة اتخيل ان يحيي كان بيحكي عني الفكرة مخلية عنيا عاملة قلوب قلوب ,انهاردة دخلت اوضة يحيي عشان نصلي المغرب و محستش اني عايزة اعيط بالعكس انا كنت ممتنه لوجودي هنا ,,عمو طارق بابا يحيي جميل زيه معلم كل حد فينا بحاجة هند دي بتاعت المظاهرات و اللي بتكتب ليحيي ع الول عنده لحد دلوقتي طول الوقت ,منه دي اللي يحيي اضرب عشانها لما كان في ولاد بيعكسوها و كده ,عمو قعد معانا شوية قبل صلاة العشا قالنا كلام كبير كتير زي اننا لازم نلاقي هدف لحياتنا ,اننا لازم نلاقي ربنا و ان "من توكل علي الله فهو حسبه" و ان لازم نعدي علي اي مكان نسيب فيه علامة ف عنيا دمعة وانا بضحك عشان يحيي عمل كده يحيي عمل كده بجداره ,قالنا انه ديما بيقول ليحيي كلام زي ده و بيلعب ف دماغة ف قولتله ان يحيي كان بيجي يلعب ف دماغنا ديما. طنط منال كتكوتة اوي و جميلة هي فكراني و انا صغيرة في المدرسة بس انا مش عارفة مش فاكره بصراحة ,البنوتة اللي يحيي بيحبها ام ضحكة جنان قالتلي انها عرفاني من زمان و ان يحيي حكيلها عني كتير و ان كان نفسها تشوفني و حضنتني اوي ,اتكلمت معاها ع النت اول ما روحت  وواضح ان يحيي كان حكيلها علي مصايبنا الكتير قالتلي ان انا الوحيدة اللي يحيي عملها <3 ..="" br="">انا سعيدة و ممتنه للغاية  لكل ثانية من ساعة ما ايمان كلمتني تقترح عليا نروح لطنط عشان عيد ميلادها من اسبوع فات, ممتنه لكل ضحكة عفوية طلعت مني انهاردة و ممتنه للصحبة اللي مفتقداها و للطريق الطول ..

توثيق مش اكتر..

1 comment:

راء said...

هندا... <3
انتي جميلة والله العظيم